Türkiye'nin küresel iklim diplomasisindeki en büyük adımlarından biri olan Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı (COP31) adaylığı için Antalya'da dev bir zirve gerçekleştirildi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcısı Burak Demiralp, Antalya'nın bu zirveye ev sahipliği yapacak en güçlü aday olduğunu vurguladı.
EXPO alanında düzenlenen geniş katılımlı Bilgilendirme ve İstişare Toplantısı, Antalya'nın uluslararası organizasyon tecrübesini bir kez daha gözler önüne serdi. Toplantıya; Bakan Yardımcısı Burak Demiralp, Antalya Valisi Hulusi Şahin ve eşi Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi Proje Koordinatörü Ebru Şahin, bölge milletvekilleri, üst düzey güvenlik amirleri ve kurum temsilcileri katılım sağladı.
"Türkiye İçin Bir Dönüm Noktası" Toplantıda konuşan Bakan Yardımcısı Burak Demiralp, Bakan Murat Kurum'un liderliğinde planlama süreçlerinin titizlikle yürütüldüğünü belirterek süreci bir başarı hikayesi olarak nitelendirdi:
"Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’na ev sahipliği yapma adaylığımız, ülkemiz için küresel ölçekte bir dönüm noktasıdır. Antalya’nın coğrafi konumu, lojistik altyapısı, uluslararası organizasyon tecrübesi ve doğal yapısıyla bu zirveye ev sahipliği yapabilecek en güçlü aday olduğunu değerlendiriyoruz."
COP31 Hazırlıklarında Masaya Yatırılan Kritik Başlıklar
Zirve kapsamında Antalya'nın altyapı ve organizasyon kapasitesini güçlendirmek adına detaylı sunumlar gerçekleştirildi. Çalışma yürütülen ana başlıklar şunlar oldu:
Vali Şahin: "Antalya Çok Önemli Bir Sorumluluk Üstleniyor"
Toplantıda söz alan Antalya Valisi Hulusi Şahin ise COP31 adaylığının Türkiye'nin uluslararası imajına yapacağı katkıya dikkat çekti. Şehrin turizm dinamiklerini koruyarak süreci yöneteceklerini ifade eden Vali Şahin, Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi ile hedeflerinin zirveye güçlü bir çevresel katkı sağlamak olduğunu sözlerine ekledi.