Ulaşım sektöründe aylardır beklenen kritik karar açıklandı. Taksiciler Odası'nın "korsan taşımacılık ve haksız rekabet" suçlamasıyla Martı TAG uygulamasına karşı yaklaşık iki yıldır yürüttüğü hukuki süreçte ilk derece mahkemesi kararını verdi.

İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi'nde 24 Haziran 2026 tarihinde tarafların 7'nci kez hakim karşısına çıktığı duruşmada, davanın kısmen kabulüne hükmedildi. Mahkeme, milyonlarca kullanıcısı olan uygulamanın geleceğini yakından ilgilendiren çok yönlü bir karara imza attı.

Erişim Engeli Talebine Ret Mahkeme heyeti, "Martı TAG" isimli hizmetin sunulmasının haksız rekabet oluşturduğuna ve bu durumun men'ine karar verdi. Ayrıca şirket tarafından yürütülen reklam faaliyetlerinin de durdurulmasına hükmedildi. Buna karşın mahkeme, davacının en çok beklediği "erişim engeli" başvurusunu, ihtiyati tedbir koşulları oluşmadığı gerekçesiyle reddetti.

Kamikaze Karate'den Bronz Madalya!
Kamikaze Karate'den Bronz Madalya!
İçeriği Görüntüle

"Hukuki Sürece İnancımız Tam"

Kararın ardından gözlerin çevrildiği TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, sürecin henüz kesinleşmediğini belirterek kararı üst mahkemeye taşıyacaklarını duyurdu. Öktem yaptığı açıklamada; "Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi reddedildi. Genel olarak davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi’nin değerlendirmesine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam." ifadelerini kullandı.

Tarafların, gerekçeli kararın tebliğinden itibaren iki haftalık yasal süresi içerisinde İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi nezdinde istinaf yoluna başvurma hakkı bulunuyor.